Recenzii profesionale
(1970)

Phallus Dei  este albumul de studio de debut al trupei de kraut rock Amon Düül II , lansat pentru prima dată în 1969.

Alături de albumul Monster Movie de Can , această lucrare este considerată unul dintre primele albume din genul kraut rock . .

Recunoaștere

Phallus Dei se află pe locul 6 pe cele mai bune albume ale Kraut Rock ale Progarchives ( din aprilie 2013) [1] .

Recenzii

Piesa „Kanaan” a fost un început minunat al albumului, oferind un amestec de putere de zgomot de rock, corzi și sitar , voce masculină și coricele fără cuvinte ale lui Renate Knaup. „Luzifers Ghilom” prezintă folk psihedelic, cu accent pe bongo-urile lui Shrat , în timp ce trupa încearcă să cânte rock eroic cu inserții vocale și exclamații moderat nebunești. Drept urmare, piesa sa dovedit a nu fi pompoasă și nici proastă - un exemplu rar de combinație reușită de ridicat și ridicol într-o singură bucată. Piesa de titlu ocupă întreaga a doua față a discului de vinil. Aceasta este o piesă complexă care nu își pierde niciodată starea de spirit veselă. După o introducere liniștită, primele minute constau dintr-o varietate de zumzet și zgomote care se apropie și se retrag, aducând la cântare întregul grup de muzicieni, care construiește și sare cu o putere reținută și obscură. Există un punct culminant neașteptat la mijloc, când toți membrii trupei cântă o serie de melodii la unison la bătăi de tobe pe fundal. După un scurt solo la vioară, totul se rezolvă printr-un minunat jam de percuție, în care se alătură întreaga trupă, inclusiv vocea nebună a lui Carrera. [2] .

În 1969, Amon Düül II a lansat un album curios, extraordinar de frenetic, chiar înaintea masivului Yeti și Dance of the Lemmings . Din punct de vedere muzical, trupa oferă un fel de rock psihedelic , bazat în mare parte pe bruiaj neîncetat , cu un anumit simț al umorului, multe părți aspre de chitară și câteva părți blânde de vioară (pe piesa de titlu). Se folosește multă percuție și vocea încântătoare, fantomatică a lui Renate Knaup. Un exemplu tipic este prima piesă, care reprezintă sunetul tipic lui Amon Düül II - rock intens și primitiv cu o mulțime de efecte cosmice. În general, „Phallus Dei” este fascinant și demonstrează perfect spiritul creativ al lui Amon Düül II [3] .

Lista de piese

Toate melodiile scrise de Amon Düül II
Partea unu

1. „Kanaan” - 4:02
  2. „Dem Guten, Schönen, Wahren” - 6:12
  3. „Luzifers Ghilom” – 8:34
  4. „Henriette Krötenschwanz” - 2:03

partea a doua

1. „Fallus Dei” – 20:48

S-a lucrat la album

John Weinzierl  - chitară, chitară cu 12 corzi, bas Chris Carrer  - vioară, chitară, chitară cu 12 corzi, saxofon sopran, voce Falk Rogner  - orgă Dieter Serfas  - tobe, chimvale electrice Renate Knaup  - voce, tamburin Peter Leopold  - tobe Dave Anderson  - bas la "Luzifers Ghilom" Christian Borchard  - vibrafon Holger Tulsh  - tobe turcești Shrat  - bongo, voce, vioară

Note

1. Top Prog Rock Music Albums List (link nu este disponibil) . Consultat la 23 aprilie 2013. Arhivat din original la 30 aprilie 2013.
  2. Phallus Dei - Amon Düül : Cântece, Recenzii, Credite, Premii : AllMusic (link indisponibil) . Consultat la 23 aprilie 2013. Arhivat din original pe 2 mai 2013.