Recenzii profesionale
Tanz der Lemminge
(1971)
Carnaval în Babilon
(1972)

Tanz der Lemminge  este al treilea album al trupei de kraut rock Amon Düül II , lansat în 1971 ca dublu LP.

Caracteristici

Nu multe albume duble art rock de la începutul anilor 1970 au rezistat timpului. Într-adevăr, nu există multe albume precum Tanz der Lemminge și nu prea multe trupe precum Amon Düül II . Deși s-ar putea să nu existe niciodată un acord exact cu privire la care dintre albumele lor clasice iese în evidență, în ceea ce privește ambiția, performanța și umorul, al treilea album al trupei este cel mai bun candidat. Accentul muzical este pus pe aranjamente extinse și pe o atmosferă în general mai blândă, acustică și electrică moale. Chitara de topire a creierului de la Yeti , cu excepția flash-urilor rare, este greu de observat aici. Cântecele lungi ale albumului sunt împărțite în mai multe părți cu titluri absurd de absurde. Muzica nu este întotdeauna excentrică, dar arată capacitatea trupei de a râde de ei înșiși, ceea ce este o dovadă a puterii lor.

Primele trei piese ocupă fiecare parte a unui disc de vinil și toate trei sunt grozave. „Syntelman’s March of the Roaring Seventies” trece printr-o varietate de secțiuni acustice, de la folk la o senzație clasică abstractă, aproape veselă, de spațiu și aranjament, culminând cu un scurt jam . „Copilul cu tranzistor neliniștit” mai declarativ trece de la pasaje agresive (și agresiv ciudate) la pasaje sofisticate. Într-o parte, Maid și Knaup se descurcă deosebit de bine cu părți vocale halucinogene, acompaniate de chitare, sintetizatoare și un cor jucăuș. „Chamsin Soundtrack” schimbă varietatea cu un sentiment lent de mister și amenințare, în care instrumentele plutesc în și în afara ansamblului, fără a pierde niciodată senzația principală a cântecului [1] .

Cel de-al treilea album Amon Duul II arată următoarea etapă a mișcării constante a trupei. Îndreptându-se treptat către abordarea mai rigid structurată a albumelor precum Wolf City , Tanz Der Lemminge sună puțin mai accesibil decât albumele anterioare, deși, pe de altă parte, este probabil cel mai complex album al lui Amon Duul II . Din acest motiv, trupa nu a interpretat melodii de pe album în timpul turneului de concerte ulterior. Sunetul actualizat a fost influențat de schimbările în linie. Renate Knaup are o parte vocală foarte mică aici. Pe de altă parte, basistul Lothar Meid, cu stilul său de joc deschis, a fost o mare adăugare la formație și o parte importantă a sunetului Amon Duul II .

Muzica în sine este destul de ambițioasă, cu două suite epice și o piesă de improvizație pentru un film neclar. Albumul se deschide cu „Syntelman’s March Of The Roaring Seventies”, o piesă foarte caracteristică Amon Duul II , cu o senzație psihedelice și tendințe folk. Aceasta este o piesă foarte complexă, cu numeroase modificări, multe pasaje instrumentale și o senzație generală bogată și stratificată. Și mai clar, progresia sonoră a lui Amon Duul II „Restless Skyline-Transistor-Child” este mai mult o colecție de riff-uri și cântece scurte decât o suită tradițională. Părțile individuale variază de la sunete etnice și mellotron la riff-uri agresive și grele. Din cauza unor tranziții destul de neașteptate și imprevizibile între părți, „Restless Skyline-Transistor-Child” poate să nu pară o compoziție complet coerentă. Improvizațiile de pe discul doi variază de la heavy rock pe „Chewinggum Telegram” și „Stumbling Over Melted Moonlight” până la călătoriile atmosferice în spațiu pe „The Marilyn Monroe-Memorial-Church”. Una peste alta, Tanz Der Lemminge este un album genial, poate cel mai bun din cariera lui Amon Duul II . Va oferi o plăcere deosebită iubitorilor de improvizație , psihedelice și sunet deschis cu o gamă largă de influențe. .

Primele două fețe ale albumului constau din muzică extravagantă, inclusiv voce, gemuri și efecte neobișnuite. A treia latură sunt sunete experimentale halucinogene, care amintesc foarte mult de Visul Tangerine din perioada Alpha Centauri . Și, în sfârșit, ultima parte constă în gemuri de chitară persistente .

Recunoaștere

Într-o ediție specială a revistei Q „Pink Floyd and the History of Prog Rock”, albumul este clasat pe locul 36 din cele 40 de albume Space Rock [2] .

Lista de piese

Partea A
1. „Marșul lui Syntelman al anilor șaptezeci hohote” - 15:51

„În grădina de sticlă” (1:39) (Carrer) „Trage-ți masca” (4:39) (Carrer/Rogner) „Rugăciune către tăcere” (1:04) (Carrer) „Telephonecomplex” (8:26) (Carrer)

Fața B
2. „Lucarnul neliniștit-tranzistor-copil” - 19:33

„Aterizarea într-un șanț” (1:12) (Weinzierl) „Pastă de dinți dehipnotizată” (0:52) (Weinzierl) „O scurtă oprire la operația pe creier din Transilvania” (5:00) (Weinzierl/Rogner/Maid) „Lugare de aici până la urechile tale” (5:20) „Micile tornade” (Weinzierl/Rogner) „Tiara supraîncălzită” (Weinzierl) „The Flyweighted Five” (Weinzierl) „Călare pe un nor” (2:33) (Weinzierl) „Paradisul paralizat” (3:07) (Weinzierl) „Decolarea lui HG Wells” (1:26) (Weinzierl)

Fața C
„Colona sonoră Chamsin”
3. „The Marilyn Monroe-Memorial-Church” [improv.] (18:05) (Carrer/Weinzierl/Rogner/Maid)
Fața D
„Colona sonoră Chamsin”
4. „Telegramă pentru gumă de mestecat” (2: 41) (Carrer/Weinzierl/Rogner/Maid)
5. „Stubling Over Melted Moonlight” (4:33) (Carrer/Weinzierl/Rogner/Maid)
6. „Toxicological Whispering” (7:45) (Carrer/Weinzierl/Rogner) / Servitoare)

Participanți

Chris Carrer  - chitară, vioară, voce la „Pull Down Your Mask”, „Telephonecomplex” John Weinzierl  - chitare, pian, voce la "Paralyzed Paradise" Falk Rogner  - orgă, electronică Lothar Meid  - chitară bas, voce la „A Short Stop at the Transylvanian Brain-Surgery”, „Riding on a Cloud” Peter Leopold  - tobe și percuție, pian Renate Knaup-Kretenschwanz  - voce la „Riding on a Cloud”

Muzicieni invitați

Jimmy Jackson  - orgă, orgă, pian Al Gromer  - sitar

Note