Sayany (drum)

Prin Kuragino
Koshurnikovo
Narva
Sfârşit Kuskun (autostrada M53 "Baikal" )
suprafața drumului asfalt , pietriș
 Fișiere media la Wikimedia Commons

Autostrada regională 04K-029 "Sayans"  - o autostradă de importanță regională Minusinsk  - Kuragino  - Koshurnikovo  - Kuskun . Este principala arteră de transport care leagă regiunile de sud și sud-est ale teritoriului Krasnoyarsk cu centrul regional , precum și un fel de substudiu al autostrăzii M54 Yenisei .

Traseu

De la Minusinsk la satul Kuragino, drumul merge spre est de-a lungul depresiunii Minusinsk . Înainte de satul Kuragino, traseul traversează râul Tuba pe un pod deschis relativ recent (1997) . După pod, drumul local Kuragino - Sayansk pleacă spre stânga, ducând la autostrada Minusinsk - Bellyk. În satul Kuragino, drumul ocolește principalele sale clădiri dinspre nord, după care pleacă în direcția nord-est. Drumul către centrul regional Idrinsky pleacă spre stânga . În continuare, traseul ocolește satul Berezovskoye dinspre sud de-a lungul drumului ocolitor, trece prin satul Kurskoye, după care merge la Bolshaya Irba (7 km înainte de el, secțiunea veche a traseului cu o suprafață de pământ (descris mai jos). ) pleacă spre dreapta, trecând de-a lungul căii ferate Abakan-Taishet („Rutele curajului”) , prin satul Kordovo și satul Zhuravlevo). Zona devine taiga și muntoasă.

După ce a trecut prin două trecători, traseul se apropie de așezarea de tip urban Koshurnikovo (în drumul spre sat, drumul către Pionersk și Krasnokamensk pleacă la stânga ), trece de-a lungul periferiei sale de est, după care, lăsând drumul către orașul Artyomovsk pe dreapta , merge spre nord de-a lungul văii râului Dzheb. După Koshurnikov începe acoperirea cu pietriș. Drumul traversează un mic deal, prin care calea ferată trece prin tunelul I Jeb [1] . În continuare, traseul traversează calea ferată de mai multe ori la treceri, după care, mergând spre stânga acesteia, începe o ascensiune de 4 kilometri până la Pasul Kozinsky în fața satului Shchetinkino. Din pas, drumul coboară spre sat, înainte de care trece peste trecerea spre cealaltă parte a căii ferate. În Shchetinkino, drumul este asfaltat, după care este din nou un drum cu pietriș. Există secțiuni înguste marcate cu semne de prioritate adecvate. După ce traseul trece de Jotka, și începe să urce la Pasul Krolsky, pe care calea ferată trece prin tunelul Krolsky.

În continuare, drumul coboară din pas, trece pe sub viaductul feroviar și apoi merge 10 kilometri de-a lungul malului drept al râului Krol (afluentul drept al Mana). După aceea, face stânga în unghi drept (drumul merge drept spre Zhaima), îl traversează peste pod și începe o urcare de 3 kilometri. După terminarea urcușului, drumul cotește la dreapta în unghi drept și apoi trece prin munți. Se trece prin virajul principal spre Zhaima, prin scobitura râului Solbia (coborâre - 2 km, urcare - la fel; la coborâri există un buzunar de prindere); după care în curând începe asfaltul. La 10 km după începutul asfaltului, traseul ajunge la un sens giratoriu, unde traseul merge la stânga, iar la dreapta drumul merge spre satul Vyezzhiy Log și mai departe către așezările din districtul Partizansky , satul de Partizanskoye și orașul Uyar . După inel, traseul merge în direcția nord, pe lângă satele Kirza, Stepnoy Badzhey. După întoarcerea spre Oreshnoye, asfaltul se termină din nou. Drumul trece prin mai multe trecători, după care coboară spre râul Stepnoy Badzhey, unde începe din nou asfaltul. În Narva însăși, drumul este mai întâi acoperit cu plăci de beton, iar după podul peste Manu reapare asfaltul. Ieșind din Narva, pista se apropie din nou scurt de Mana, după care începe o ascensiune de 2 kilometri până la următoarea trecătoare, de unde coboară doi kilometri. Mai departe, traseul trece pe lângă satele Kiyai, Novomikhailovka, Sosnovka, Verkhnyaya Esaulovka cu multe suișuri și coborâșuri. După aceea, trece de-a lungul șoselei ocolitoare pe lângă satul Shalinskoye , centrul regional al districtului Mansky , lăsându-l pe stânga. Apoi, traseul trece pe lângă satele Nizhnyaya Esaulovka, Malaya Kamarchaga, satul Kamarchaga , traversează Calea Ferată Transsiberiană la trecere, după care, după 16 km , merge la autostrada P255 (fostul M53 ), unde se termină. . La intersecția celor două autostrăzi a fost construit un schimbător de semi-trifoi .

Tronson Cordon Roșu - Cordovo - Zhuravlevo

Se trece de-a lungul căii ferate Abakan-Taishet. Suprafața este în mare parte pietriș, asfaltul este disponibil doar în satele Kordovo și Zhuravlyovo și în unele zone. La câțiva kilometri după start, la 7 kilometri de Bolshaya Irba, începe un tronson asfaltat relativ lung, construit în 2019 pentru a ocoli două puncte de trecere de cale ferată. După Cordonul Roșu, traseul traversează pentru prima dată calea ferată. Trecerea este echipată cu bariere și dispozitive de barieră. Apoi urcă până la Pasul Kordon (printre localnici - Burluk ) (calea ferată trece prin tunelul Kordon), după care coboară în satul Andreev Klyuch, care se află pe malul drept al Kizirului . Mai departe drumul merge de-a lungul Kizir. După aceea, trece prin satul Cordovo, apoi urcă un mic deal, coboară și se apropie de satul Zhuravlyovo. Trece prin ea, după care, lângă satul Ust-Kaspa, pleacă din Kizir, trece pe sub viaductul feroviar, după care urcă până la Pasul Kaspinsky (calea ferată merge în Tunelul Kaspinsky), de unde apoi coboară. , iar după un timp merge la „noua” rută de lângă Koshurnikov.

Anterior, traseul trecea prin el. Din cauza amenințării cu inundarea traseului de către Kizir în timpul inundațiilor și a dificultății de extindere a porțiunilor înguste ale drumului care merg aproape de stânci, s-a decis mutarea traseului mai departe în munți și construirea unei noi secțiuni de la Bolshaya Irba. spre drumul Koshurnikovo-Krasnokamensk.

Comunicare

Comunicarea continuă stabilă ( MTS , Megafon , Beeline , Tele2 ) este disponibilă numai pe secțiunea Minusinsk-Kuragino-Kurskoye. În plus, conexiunea se face numai în următoarele zone:

1. Andreev Klyuch - Kordovo - Zhuravlyovo și mai departe până la Koshurnikov.
  2. Cartierul Koshurnikov.
  3. Trecerea în fața lui Shchetinkin, în Shchetinkin propriu-zis, legătura este extrem de slabă (Tele2).
  4. Secțiuni din fața ringului la Vyezzhy Log (apropierea de inel din partea Minusinsk, precum și din partea laterală a Vyezzhy Log; există un semnal stabil în Vyezzhy Log).
  5. Oreshnoye și împrejurimile sale.
  6. Narva și împrejurimi.
  7. Din vecinătatea orașului Shalinsky până la autostrada M53.

Note

1. Primul tunel feroviar Jeb