Recenzii profesionale
Moody Blue
(1977)
Elvis în concert
(1977)
Amintirile noastre despre Elvis, Vol. 2
(1979)

Elvis in Concert (din  engleză  -  „Elvis in concert”) este al șaselea album live al cântărețului american Elvis Presley , fiind și coloana sonoră a concertului de televiziune cu același nume , înregistrat în iunie 1977 (difuzarea a avut loc în octombrie). Acest disc închide de obicei discografia de viață a lui Elvis Presley, în ciuda faptului că albumul a fost lansat în 1977, la o lună și jumătate după moartea cântăreței. Faptul morții a influențat atât decizia de a lansa acest album, cât și succesul acestuia: „Elvis In Concert” a ocupat locul 5 în hit paradele americane și a atins statutul de triplu platină.

Prezentare generală

În ciuda deteriorării sănătății și a apatiei generale, Elvis Presley a susținut un concert după altul în prima jumătate a anului 1977 . Calitatea spectacolelor depindea în întregime de starea de spirit a cântărețului, de starea sa de sănătate, precum și de medicamente. În acest mediu, managerul lui Presley, colonelul Tom Parker , a decis să facă o altă emisiune de televiziune cu cântăreața: precedentele două concerte de televiziune din 1968 și 1973 . au avut un mare succes și au primit numeroase premii; în plus, calculul era că i-ar trezi în Presley un interes pentru muzică ca atare.

Înregistrarea teleconcertului a fost programată ca parte a turneului Midwest al lui Presley din iunie 1977 . Filmările pentru concertul din 19 iunie din Omaha au fost dezamăgitoare, cu o performanță lent. Mai mult sau mai puțin a compensat performanța sa din Rapid City pe 21 iunie , în care Presley era clar bine dispus și plin de energie. Filmările de la televizor au dezvăluit ceea ce Presley și anturajul său încercau să ascundă de public: cântărețul nu era în cea mai bună formă. Cel mai probabil, aceste spectacole nu ar fi văzut lumina dacă nu ar fi fost moartea lui Presley care a urmat în scurt timp.

Drept urmare, teleconcertul, care a fost difuzat o singură dată - pe 3 octombrie 1977, a fost editat din două înregistrări într-o astfel de succesiune încât să creeze impresia unei întregi spectacole, ruptă, însă, în fragmente care sunt interconectate prin scurte comentarii. de la fanii cântăreței; la final, a fost transmis un mesaj de la Vernon Presley .

Albumul este format din două discuri: primul repetă exact programul concertului TV; al doilea prezintă o selecție de cântece din două concerte înregistrate în cadrul proiectului. Din anumite motive, „ Unchained Melody ” nu a fost inclus în el, care a fost lansat abia în 1991 , ca parte a unei colecții de videoclipuri și a unui album paralel.

Lista de piese