Recenzii profesionale
Paradisul pierdut
(1990)
Gotic
(1991)
Umbrele lui Dumnezeu
(1992)

Gothic  este al doilea album de studio al trupei britanice de death doom metal Paradise Lost , lansat pe 19 martie 1991 de Peaceville Records . Discul a devenit un exemplu clasic de doom metal [4] , și de asemenea, potrivit unor critici, a marcat începutul unei noi direcții muzicale - metalul gotic [5] .

Istoricul creației

După cum Greg McIntosh și Nick Holmes și-au amintit mai târziu, la momentul creării Gothic Paradise Lost, ei au cântat cu trupe de death metal și grindcore precum Carcass și Napalm Death , iar trupa era de așteptat să interpreteze o astfel de muzică - foarte rapid și tare, în timp ce muzicienii înșiși au căutat să creeze un sunet diferit - compozițiile lor trebuiau să fie extrem de lente [4] . Toți membrii trupei la acea vreme erau fani ai doom metalului și ai trupelor precum Celtic Frost , iar Nick Holmes a fost fascinat de sunetul albumului de debut al legendarilor rockeri gotici Sisters of Mercy  - First and Last and Always [6] . Combinația acestor influențe a determinat stilul final al goticului .

Discul a fost înregistrat la Academic Studios, unde muzicienii au venit cu o sticlă de bourbon . Cea mai mare parte a lucrării la materialul muzical, potrivit lui Holmes, a fost „lipirea riff-urilor împreună”, iar melodiile erau în mare parte improvizate - membrii trupei știau cum trebuia să sune albumul și doar cântau ceea ce credeau că se potrivește cu starea de spirit [7]. ] . Chitaristul ritmic Aron Aedi nu a putut să găsească instrumentul potrivit și să-l acorde mult timp, așa că Greg McIntosh a cântat unele dintre părțile sale [7] .

Titlul albumului a fost influențat de literatura și arhitectura gotică . După cum a remarcat în glumă Nick Holmes, „i-a plăcut întotdeauna să se uite la gargui[7] . Coperta albumului a fost bazată pe o fotografie de grup a membrilor trupei, partea din fotografie arătând buzunarul jachetei lui Matt Archer și mâna lui Greg McIntosh; Nick Holmes a găsit acest fragment interesant, așa că pur și simplu l-a tăiat, l-a întors cu susul în jos și l-a mărit, rezultând o imagine ciudat de slabă [8] . Ulterior, muzicienii au primit în repetate rânduri scrisori de la fani care întrebau ce anume este descris pe copertă; fanii au presupus cel mai adesea că este o fotografie făcută într-un fel de mormânt.

Publicitate și promovare

Inițial, discul nu a primit un răspuns larg - un mic turneu de concerte a fost organizat în sprijinul acestuia, cu toate acestea, nu mai mult de cincizeci de oameni au venit la fiecare spectacol [5] . Imediat după lansare, albumul nu a adus trupei aproape niciun profit - cu toate acestea, s-a epuizat rapid și a avut un impact uriaș asupra întregii scene underground din acea vreme, făcându-i pe mulți muzicieni aspiranți să imite sunetul Paradise Lost [8] . Printre trupele care datorează existența lui Gothic s-a numărat, ulterior, renumita echipă My Dying Bride , ai cărei membri au decis să creeze un grup după ce au participat la unul dintre concertele de susținere a albumului [5] .

Stil, recenzii critice

După cum și-a amintit mai târziu Nick Holmes, atunci când a creat albumul, a vrut să-și schimbe oarecum stilul de cântat, să-și facă vocea puțin mai clară și mai melodioasă pentru a transmite mai exact emoțiile; ca urmare, în unele compoziții, de exemplu, în „Shattered”, mârâitul a lăsat parțial loc vocilor joase și curate [8] . O altă inovație introdusă de trupă, care a atras rapid interesul altor muzicieni, a fost folosirea tastaturilor și a vocii feminine.

Albert Madrian, redactor-șef al revistei Decibel Magazine , a descris goticul ca pe o „placă monolitică de metal ” formată dintr-o combinație între „greutatea crudă a morții morții” și „splendoarea înghețată a rockului gotic din anii optzeci” [9] .

Eduardo Rivadavia, critic de personal pentru Allmusic.com , a lăudat sunetul inovator al albumului și a lăudat versurile, numindu-le mult mai profunde și mai mature decât versurile timpurii ale liderului trupei. Criticul, însă, nu a fost pe deplin mulțumit de vocea „extrem de nemuzicală”; totuși, în apărarea lui Nick Holmes, el a remarcat că a făcut tot posibilul pentru a-și face vocea să spargă peretele sunetului gros de chitară [10] .

Lista de piese

Versuri de Nick Holmes , muzică de Greg McIntosh.

Nu. Nume Durată
unu. gotic 4:51
2. „Emoție moartă” 4:38
3. "Spulberat" 4:01
patru. "Extaz" 5:09
5. "Etern" 3:55
6. „Cadere pentru totdeauna” 3:35
7. "Lacrimi de inger" 2:40
opt. Tăcut 4:42
9. „Cei fără durere” 4:02
zece. "Pustii" 1:51
39:24

Membrii înregistrării

Muzicieni invitați

Literatură

Note

1. Paradise Lost - Gothic (CD, Album) Arhivat 2 octombrie 2019 la Wayback Machine . discogs.com .
  2. Joe Divita. 13 septembrie 2017. Top 25 de albume Doom Metal din toate timpurile Arhivate 6 august 2021 la Wayback Machine . „Paradise Lost a apărut ca unul dintre cei trei piloni ai mișcării britanice moarte/doom. Pe „Gothic” se leagă tema titlului cu gândurile despre moarte, sfârșit și disperare. Comerțul cadențelor de lătrat în tonuri de pietriș ale lui Nick Holmes. cu melodiile răpitoare ale lui Gregor Mackintosh și natura care curge liber funcționează bine cu ritmurile lor mai centrate pe galop, înrădăcinate în death metal. Spre deosebire de mulți dintre contemporanii lor, Paradise Lost a compus melodii mult mai scurte, bazându-se pe senzația metalului tradițional în compoziție. ". Loudwire .
  3. Chris Chantler. 06 octombrie 2016. Cele 10 albume Essential Doom Metal Arhivate 25 ianuarie 2022 la Wayback Machine . loudersound.com
  4. 12 Mudrian . — P.121.
  5. 1 2 3 Mudrian. — P.126.